Pynte pilespidser i pandebrask

Pandebrask fra moskusokse er et virkelig flot materiale. Hårdt, men ikke koldt at røre ved. Og med stor variation i mønstrene.
For at teste materialet, lavede jeg nogle små pynte pilespidser.

Brask pilespidser (1)

En skive blev omhyggeligt skåret ud af det dyrebare materiale og herefter groft skåret ud til pileform. Jeg prøvede at ramme den form lettere asymmetriske form, som pilespidsen i logoet for Foreningen Af Danske Buejægere (F.A.D.B) har.

Brask pilespidser (2)

Med en skarp kniv har jeg skåret dem tættere for den endelige form. Det gik bedre end at bruge fil, da jeg ikke havde en, som var lille nok.

Brask pilespidser (5)

Færdig pilespids efter polering med sandpapir. Brask er et virkelig svært materiale at fotografere! Den måde det reflekterer lyset, kunne jeg ikke fange.

Brask pilespidser (8)

Det blev til tre små spidser, alle med ret forskellige mønstre. Jeg overvejer at lave den ene til knap på min muldvarpeskindpung.

Brask pilespidser (9)

Der var også materiale til en lille knap og en 2,5 centimeter lang nål.

Til toppen af siden

Skriv et svar

