Spiralsmykke i gevir

Af et stykke gevir fra sikahjort, ville jeg lave et vedhæng til en halskæde. Af form valgte jeg en spiral, så mest muligt at yderteksturen på geviret blev beholdt. Det svære var, at få skåret formen i midten ud.

Spiral gevir smykke (1)

Først savede jeg en tynd skive af geviret.

Spiral gevir smykke (2)

På den tegnede jeg hvilken form jeg gerne ville have med blyant. Det var let at viske ud, så jeg kunne prøve med lidt forskellige designs.

Spiral gevir smykke (3)

Herefter stod den på at save små stykker gevir af, så der var plads til saven længere inde. Det havde været lettere med en tyndere sav, men det gik.

Spiral gevir smykke (4)

Efter den grove udsavning.

Spiral gevir smykke (5)

Med en fil og sandpapir, fik jeg kanterne slebet runde.

Spiral gevir smykke (6)

Så var det blot at lave en hul til kæden. Det gjorde at smykket kom til at se ud som et lille dyr.

Spiral gevir smykke (7)

Spiral gevir smykke (8)

Fra begge sider. Fordi geviret blev tyndere, blev figuren også forskellig på hver side.

Til toppen af siden

Skriv et svar

