Malet øje i barkrynker

På tur i skoven, fandt jeg et stykke afrevet, rynket bark, som næsten lignede øjet på en ente fra Ringenes Herre. Det manglede bare lidt akryl…

Øje i træ (1)

Barkstykket, inden jeg gik i gang.

Øje i træ (2)

Jeg brugte en neglefil, til at få barken nogenlunde glat, der hvor jeg ville male.

Øje i træ (3)

Hvid akryl over hele bunden, derefter blå i en ring som iris.

Øje i træ (4)

Grøn, guld og blå blev tilføjet som små prikker.

Øje i træ (5)

Sort som pupil, med hvid som refleks i øjet. Jeg lavede også lidt ekstra mørkeblåt hele vejen rundt om iris.

Øje i træ (6)

Rundt langs kanten, helt inde ved “øjnlået” for oven og neden, malede jeg en anelse rødt for at give dimension til øjet og for at det ikke så for ungt ud. Med de rynker, må det være et gammelt øje.

Øje i træ (7)

Til sidst malede jeg et par lag klar neglelak ovenpå, for at forsegle farven og gøre øjet mere blankt.

Øje i træ (8)

Færdigt øje. Overvejer at sætte det op på i en træsprække et sted.

Skriv et svar

