Opdatering på vikinge vendesko

Sidste sommer lavede jeg et par vendesko til at bruge på Vikingecenter Fyrkat. Det nåede at blive til et par reparationer, inden jeg måtte opgive sålerne. Her er et par billeder fra undervejs.

Vikingesko (31)

Sådan så vendeskoene ud inden brug.

Vendesko update (3)

Allerede efter et par uger var de ved at være lidt slidt under bunden, selv om jeg prøvede at holde mig til græsset og give dem læderfedt ofte. Dog indrømmet, at de kunne godt have tålt et par gange mere.

Vendesko update (4)

Snøren var også blevet slidt over hist og her, men ved at vende skoen om igen og lave nye huller lidt længere inde, kunne det fikses.

Vendesko update (2)

Næsten som nye.

Vendesko update (1)

Efter en måneds tid begyndte selve læderet at blive slidt igennem. Jeg kom en ekstra sål i indvendigt, for ikke at slide på strømperne. Sømmen på den indvendige sider blev også syet om et par gange. Til sidst udvendigt fra, fordi der ellers ikke var læder nok.

Nu er spørgsmålet så om jeg skal prøve at finde noget tykkere læder til næste par, eller om det kan klares med at lime 2-3 stykker læder sammen af det jeg har. Jeg tænker at starte med at prøve sidstnævnte.

One thought on “Opdatering på vikinge vendesko

  1. Pingback: Vikinge vendesko | Lones Naturværksted

Skriv et svar

